•  14-03-2019 02:59 PM

Az amalgám folyékony higanyból és más fémekből áll, mint az ezüst és a réz. Alacsony ára és könnyű használhatósága miatt használják gyakran. De megéri? A higany alapvetően mérgező anyag, tehát tömésként jobb elkerülni. Egyébiránt az amalgám terjeszkedése miatt előfordulnak repedezések, mely a töméscsere újabb oka.

•  01-03-2019 03:49 PM

Összetett tömések után gyakran érezhetünk minimális érzékenységet. 1-2 napig nem ajánlott rágni a frissen utántöltött fogakkal, mivel nyomás- és hőérzékeny lehet.

•  23-01-2019 09:34 AM

Ez egy kicsi, négyzet alakú gumi, amelyet egy vagy több fogak elszigetelésére használunk. Minden gyökérkezelésnél használjuk, hogy megakadályozzuk a gyökércsatornák bakteriális szennyeződését a nyál által. Megállítja a nyál áramlását a munkaterületen, és könnyebbé teszi a kezelést mind a fogorvos, mind a páciens számára, mivel a páciens szabadon tud nyelni és mozgatni a nyelvét.

•  20-01-2019 08:21 PM

A szájüregben lévő baktériumok a fogak romlását okozzák, az étel-cukrokból származó savak termelődése által, amit meg kell állítani a hiányzó rész eltávolításával és töltőanyagokkal, például kompozittal való helyettesítésével.

•  14-01-2019 12:48 AM

A fogkô felhalmozódása két nagy problémát, fogínynyulladást és parodontitiszt (gyökérhártyagyulladást) okozhat. A fogselyem és a fogmosás hiányában kb. 24 óra múlva kezdôdik el a lepedék vagy a fogkőképződés első szakasza. Ezért ajánlott a legalább kétszeri fogmosás és fogselymezés naponta. Egyes baktériumok még a fogmosás után is a fogíny alá kerülhetnek és elkezdhetik a lepedékképzôdést. A megfelelő ápolás hiányában később fogkô keletkezik, ami kárt okoz még a csonttartó fogakban is. Ezek a baktériumok rossz leheletet okoznak. Eltüntetésükkel friss leheletet és egészségesebb ínyt kapunk.